Köpevillkor och leveransinformation

Leverans

Målsättningen är att skicka ut din leverans så fort som möjligt men räkna med att dina grejer
skickas inom 1-3 arbetsdagar från erhållen beställning. Alla varor du beställt kontrolleras innan
de packas för att säkerställa kvaliteten.

Leveransinformation

När vi postat din leverans kommer du erhålla ett e-mail (om du registrerat din e-mail adress)
som bekräftar att din leverans skickats och är på väg till dig.
Leveranser med PostNord fungerar bra och förhållandevist snabbt. Det har vi några enstaka fall
förekommit lite längre leveranstider. Har du inte erhållit din leverans 10 dagar efter mottagen e-
mail avisering kontakta oss: info@roadviking.se

Fraktvillkor

För att minimera omkostnader för dig som kund skickar vi det mesta som brev eller beroende på
vikt som postpaket med PostNord. Undantag kan förekomma för:

  • Silverprodukter
  • På särskild begäran av dig (kontakta oss i sådana fall via e-mail innan du beställer)
  • Försändelser med högt värde (över 1 000 Kr)

Vid beställning över 1 000 Kr (enskilt ordervärde) står vi för fraktkostnaden inom Sverige.

Slut i lager

Undantagsvist händer det att en vara tar slut. Kan vi skicka ut din leverans inom 2 veckor från
ditt beställningsdatum kommer vi inte kontakta dig utan vi skickar ut din vara/leverans så fort den
saknade varan kommit in. Skulle det ta längre tid än 2 veckor kommer vi att kontakta dig via e-
mail (förutsatt att du registrerat din e-mail adress).

Byten och returer

Vi vill att våra kunder ska vara nöjda med vad de får från RoadViking. Är du mot förmodan inte
nöjd med vår produkt kan du returnera den inom 14 dagar. I sådana fall gäller att varan är
oanvänd, ren och hel, inklusive eventuell originalförpackning (om sådan fanns). Du skickar den
som vanlig försändelse men glöm inte att packa väl. Innan du returnerar varan skicka ett e-mail
där du informerar oss om orsak och vilken produkt det gäller samt dina kontaktuppgifter.
Custom made produkter, dvs. unika produkter med din design går inte att byta eller returnera.
Detta gäller även silverringar som är måttbeställda samt silversmycken som tillverkats enligt din
design.

Reklamationer

Innan leverans kontrolleras alla dina produkter du beställt för att säkerställa att kvaliteten är rätt.
Skulle det mot förmodan vara fel på produkten och du vill reklamera, kontakta oss alltid i förväg.
Skicka ett e-mail till: info@roadviking.se ange vilken vara det gäller, reklamationsorsak, bifoga
foto som visar bristen samt dina kontaktuppgifter så återkommer vi så snart vi kan. Vid godkänd
reklamation står vi för de extra fraktkostnaderna.

Ändring av beställning

Du kanske vill ändra antal eller lägga till en produkt i din beställning – vi försöker att vara så
flexibla som möjligt. Är inte din leverans redan packad kan du ändra din beställning – ring oss –
så ska vi se vad vi kan göra.